جمعه 31 فروردين 1403 شمسی /4/19/2024 9:08:25 AM
وزیر بهداشت اعلام کرد:

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال نماینده تهران در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی به تشریح عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده پرداخت.
فرصت هفت ساله زاد و ولد

به گزارش اقتصادنامه، بهرام عین اللهی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران درخصوص عملکرد وزارت بهداشت در اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در قالب حل مشکل زوجین نابارور، گفت: در مورد جوانی جمعیت واقعا وضعیتی که در کشور وجود دارد بسیار نامطلوب بوده و فرصت زیادی هم برای افزایش جمعیت در کشور نداریم بنابراین عاجزانه از نمایندگان مجلس درخواست می کنم که با وضع قوانین و ارائه راهکار بتوانیم از این بحران خارج شویم چرا که اگر ما در طول ۷ سال کاری برای افزایش جمعیت نکنیم بعد قابل جبران نخواهد بود و این دغدغه رهبر معظم انقلاب است که باید در خصوص آن اقدام کنیم.

عین اللهی ادامه داد: وزارت بهداشت در جهت اجرای این قانون قرارگاهی را تحت عنوان جوانی جمعیت ایجاد کرده است و این اقدام در پی تجربه ای که در کنترل کرونا از طریق ایجاد ستاد ملی کرونا به دست آمد و همه پای کار آمدند و کار ملی انجام شد و به موفقیت هم رسید، صورت گرفت.

وزیر بهداشت با اعلام این خبر که هم اکنون ۱۴ پروژه مرکز ناباروری و بلوک زایمانی و ۲۶ پروژه مرکز تخصصی درمان ناباروری در دست اجرا است گفت: امسال یکی از اولویت های اصلی این است که بتوانیم مراکز درمان ناباروری و بلوک زایمانی را افزایش دهیم کما اینکه ۲۱۹ پروژه در دست اجرا داریم تا بتوانیم به آن ۴۰ پروژه اضافه کنیم علاوه بر آن سازمان بیمه سلامت نیز از منابع خود مبلغ ۱۴۱ میلیارد تومان به درمان ناباروری اختصاص داده است. همچنین در سال گذشته ۳۵۰ هزار بسته خدمات ناباروری ارائه کردیم و امیدواریم امسال نیز بتوانیم بیش از این انجام دهیم.

عین اللهی با بیا اینکه باید پوشش بیمه ای برای ارائه خدمات نازایی و ناباروری به طور کامل انجام شود ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد تعرفه مصوب بخش دولتی بسته های خدماتی ناباروری در مراکز دولتی و ۹۰ درصد تعرفه مصوب بخش عمومی غیردولتی در این مراکز و پرداخت ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی بسته های خدمات ناباروری در مراکز خصوصی و خیریه توسط سازمان بیمه سلامت در وزارت بهداشت انجام می شود و اگر بتوانیم منابع این بخش را تامین کنیم به ۱۰۰ درصد ارتقا خواهد یافت.

وی در پایان گفت: پرداخت هزینه های دارو، پاراکلینیک و تجهیزات پزشکی مرتبط به صورت ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار گرفته و دریافت خدمات کمک باروری جهت زوج نابارور تا ۴۹ سال تمام و بدون محدودیت سنی با پرداخت ۱۰ درصد هزینه از جیب میسر شده است.

به گزارش خانه ملت فاطمه قاسم پور در جریان بررسی سوال خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پاسخ ارائه شده توسط بهرام عین اللهی به صورت مشروط قانع شد.

منبع: میزان



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین