جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 3:06:03 AM

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم با واگذاری شرکت های موفق دولتی در قالب رد دیون مخالف است، از رایزنی دولت با سران دو قوه دیگر مبنی بر چگونگی اجرای تکالیف بودجه ای در این خصوص به نحوی خبر داد که دارای کمترین آثار منفی باشد.
مخالفت دولت با واگذاری شرکت های دولتی در قالب رد دیون

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، سید احسان خاندوزی طی سخنانی در برنامه ۱۲۰ ثانیه با وزیر اقتصاد اظهار داشت: یکی از نکاتی که باید در مورد آن تجدید نظر کنیم این است که دولت در سال های گذشته، بنگاه های خوب اقتصادی خودش را در قالب رد دیون به طلبکاران، به بخش هایی واگذار می کرده است که بعضا اهلیت و صلاحیت مدیریت آن بنگاه ها را نداشتند.

وزیر اقتصاد افزود: بخش های مذکور هم چون از دولت طلب داشتند، این بنگاه ها را به عنوان بازپرداخت بدهی خود می پذیرفتند اما چون تخصص و اهلیت لازم را برای اداره آن نداشتند، متأسفانه هم برای تولید و هم اشتغال کارگران مشکل ایجاد می شده است.

خاندوزی تصریح کرد: در جلسه اخیر هیئت عالی واگذاری، این موضوع بررسی شد و تقریبا همه اعضاء مخالف این اتفاق بودند که ما در دولت جدید بخواهیم رویه گذشته را ادامه دهیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به وجود تکالیف قانون بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر رد دیون بسیاری شرکت های دولتی، اظهار داشت: هم اکنون در حال رایزنی با رؤسای سه قوه هستیم تا ببینیم به چه ترتیب می توانیم این تکلیف قانونی را به نحوی اجرا کنیم که کمترین اثر منفی را بر روی کاهش بهره وری و تولید شرکت های خوب اقتصادی کشور داشته باشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین